Verbeterde gebruikersbeleving met de nieuwe look & feel van HR Self Service

De afgelopen jaren zien we een groeiend gebruik van onze HR Cloud software door medewerkers en managers. Zij willen graag meer regie over hun eigen HR-zaken. Voor hen is het belangrijk dat ze eenvoudig en effici├źnt deze zaken kunnen afhandelen, waardoor er meer tijd overblijft voor de werkzaamheden die er echt toe doen. Om aan deze behoefte van eindgebruikers optimaal invulling te geven, investeert Visma|Raet volop in het gebruiksgemak en look & feel van Youforce. Met als doel een verbeterde en consistente gebruikersbeleving bij medewerkers en managers.

Vorig jaar heeft Visma | Raet het strategisch besluit genomen om Visma HRM & Payroll geschikt te maken voor het onderwijs. Deze HR Core sluit uitstekend aan bij wat eindgebruikers verwachten van HR cloud software, met een moderne look & feel, waarmee medewerkers en leidinggevenden op een intuïtieve manier hun HR-zaken kunnen regelen. Daarnaast blijven we uiteraard investeren in Youforce met de huidige HR Core Education en HR Self Service. Een van de innovaties is de modernisering van de look & feel van o.a. HR Self Service.

Wat betekent dit voor HR Self Service?

We moderniseren de look & feel van HR Self Service; de werkwijze blijft hetzelfde. Wel voegen we twee mooie features toe met de nieuwe user interface (UI): eindgebruikers kunnen hun eigen profielfoto uploaden en we voegen een zoekfunctie toe zodat zij eenvoudig kunnen zoeken naar de tegels in HR Self Service. Dit zorgt voor meer gebruiksgemak.

 

HR Self Service


De consistentie van de look & feel zorgt voor een uniforme gebruikersbeleving in Youforce; alle Youforce applicaties zien er straks hetzelfde uit. De consistentie betekent ook een vereenvoudiging van eigen huisstijl elementen. In HR Self Service kun je in de nieuwe situatie de kleurlijn aan de bovenkant van HR Self Service aanpassen. De styling met evt. white labeling van het Youforce-portaal met de tegels blijft ongewijzigd. Echter wanneer de eindgebruiker vanuit het portaal doorklikt naar HR Self Service, zal de nieuwe look & feel zichtbaar zijn.

Wat betekenen deze UI-ontwikkelingen voor organisaties met Self Service?

Vanaf 20 maart 2020 is de nieuwe look & feel van HR Self Service voor alle klanten beschikbaar. We houden echter de huidige look & feel van HR Self Service nog tot en met 22 april a.s. beschikbaar. De applicatiebeheerder van jouw organisatie kan gedurende deze periode op gebruikersniveau (bijvoorbeeld voor een medewerker of afdeling) de nieuwe interface al beschikbaar stellen. Hierdoor heeft jouw organisatie tijd om bestaande interne documentatie zoals filmpjes, handleidingen etc. aan te passen. Ook zullen wij helpen met communicatiemateriaal door o.a. een nieuwe standaard Quick Reference Card beschikbaar te stellen.

Je bepaalt zelf wanneer jouw organisatie overstapt op de nieuwe look & feel van HR Self Service tussen 20 maart en 22 april. Na 22 april is de huidige look & feel van HR Self Service definitief niet meer beschikbaar.

Community

We blijven jullie de komende tijd informeren over alle nieuwe UI-ontwikkelingen. Deze themapagina zullen we continu uitbreiden met nieuwe informatie. Daarnaast bestaat er sinds kort een community, specifiek voor HR Self Service. Je kan je hier aanmelden voor deze community.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang nieuwe artikelen en updates van Visma | Raet.