Verbeterde gebruikersbeleving met de nieuwe look & feel van HR Self Service

De afgelopen jaren zien we een groeiend gebruik van onze HR cloud software door medewerkers en managers. Zij willen graag meer regie over hun eigen HR-zaken. Voor hen is het belangrijk dat ze eenvoudig en efficiƫnt deze zaken kunnen afhandelen, waardoor er meer tijd overblijft voor de werkzaamheden die er echt toe doen. Om aan deze behoefte van eindgebruikers optimaal invulling te geven, investeert Visma | Raet volop in het gebruiksgemak en look & feel van Youforce. Met als doel een verbeterde en consistente gebruikersbeleving bij medewerkers en managers.

Home: de centrale landingspagina voor HR-zaken

Later dit jaar introduceren we Home als de nieuwe centrale landingspagina voor eindgebruikers. Hier komen medewerkers en managers terecht als ze hun HR-zaken willen regelen. We brengen in een moderne look & feel de belangrijkste HR-zaken samen, in een omgeving die mobile responsive is. Wij informeren je later over deze innovatie.

Voorbeeld van Home als centrale landingspagina:

Youforce Home

Wat betekenen de UI-ontwikkelingen voor HR Self Service?

We moderniseren de look & feel van Self Service; de werkwijze blijft hetzelfde. We hebben wel twee mooie features toegevoegd met de nieuwe user interface (UI): eindgebruikers kunnen hun eigen profielfoto uploaden en we voegen een zoekfunctie toe zodat zij eenvoudig kunnen zoeken op de tegels in Self Service. Dit zorgt voor een eenvoudige navigatie.

HR Self Service

 

De consistentie van de look & feel zorgt voor een uniforme gebruikersbeleving in Youforce; alle Youforce applicaties zien er straks hetzelfde uit. De consistentie betekent ook een vereenvoudiging van eigen huisstijl elementen. In Self Service kun je in de nieuwe situatie de kleurlijn aan de bovenkant van Self Service aanpassen. De styling met evt. white labeling van het Youforce-portaal met de tegels blijft ongewijzigd. Echter wanneer de eindgebruiker vanuit het portaal doorklikt naar Self Service, zal de nieuwe standaard look & feel zichtbaar zijn (zie eerder getoonde schermvoorbeeld).

Wat betekent dit voor jouw organisatie?

Vanaf 22 april 2020 is Self Service in de nieuwe look & feel voor jouw organisatie beschikbaar. Je hoeft daarvoor niets te doen; vanaf deze datum werken eindgebruikers en HR-professionals in de nieuwe Self Service omgeving. We stellen communicatiemateriaal beschikbaar met o.a. een nieuwe standaard Quick Reference Card. Deze documentatie en alle andere informatie over Self Service is te vinden op de Self Service Community. Je kan je hier aanmelden voor deze community.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang nieuwe artikelen en updates van Visma | Raet.