Verbeterde gebruikersbeleving met de nieuwe look & feel van HR Self Service

De afgelopen jaren zien we een groeiend gebruik van onze HR Cloud software door medewerkers en managers. Zij willen graag meer regie over hun eigen HR-zaken. Voor hen is het belangrijk dat ze eenvoudig en efficiƫnt deze zaken kunnen afhandelen, waardoor er meer tijd overblijft voor de werkzaamheden die er echt toe doen. Om aan deze behoefte van eindgebruikers optimaal invulling te geven, investeert Visma|Raet volop in het gebruiksgemak en look & feel van Youforce. Met als doel een verbeterde en consistente gebruikersbeleving bij medewerkers en managers.

Home: de centrale landingspagina voor HR-zaken

Later dit jaar introduceren we Home als de nieuwe centrale landingspagina voor eindgebruikers. Hier komen medewerkers en managers terecht als ze hun HR-zaken willen regelen. We brengen in een moderne look & feel de belangrijkste HR-zaken samen, in een omgeving die mobile responsive is. Wij informeren je later over deze innovatie.

Voorbeeld van Home als centrale landingspagina:

 

Youforce Home

Wat betekenen de UI-ontwikkelingen voor HR Self Service?

We moderniseren de look & feel van HR Self Service; de werkwijze blijft hetzelfde. We hebben wel twee mooie features toegevoegd met de nieuwe user interface (UI): eindgebruikers kunnen hun eigen profielfoto uploaden en we voegen een zoekfunctie toe zodat zij eenvoudig kunnen zoeken op de tegels in HR Self Service. Dit zorgt voor meer gebruiksgemak.

 

HR Self Service


De consistentie van de look & feel zorgt voor een uniforme gebruikersbeleving in Youforce; alle Youforce applicaties zien er straks hetzelfde uit. De consistentie betekent ook een vereenvoudiging van eigen huisstijl elementen. In HR Self Service kun je in de nieuwe situatie de kleurlijn aan de bovenkant van HR Self Service aanpassen. De styling met evt. white labeling van het Youforce-portaal met de tegels blijft ongewijzigd. Echter wanneer de eindgebruiker vanuit het portaal doorklikt naar HR Self Service, zal de nieuwe look & feel zichtbaar zijn.

Wat betekenen deze UI-ontwikkelingen voor organisaties met Self Service?

Vanaf 20 maart 2020 is de nieuwe look & feel van HR Self Service voor alle klanten beschikbaar. We houden echter de huidige look & feel van HR Self Service nog tot en met 22 april a.s. beschikbaar. De applicatiebeheerder van jouw organisatie kan gedurende deze periode op gebruikersniveau (bijvoorbeeld een individuele medewerker of afdeling) de nieuwe interface al beschikbaar stellen. Hierdoor hebben organisaties tijd om bestaande interne documentatie zoals filmpjes, handleidingen etc. aan te passen. Ook zullen wij jouw organisatie helpen met communicatiemateriaal door o.a. een nieuwe standaard Quick Reference Card beschikbaar te stellen. Je bepaalt zelf wanneer jouw organisatie overstapt op de nieuwe look & feel van HR Self Service tussen 20 maart en 22 april. Na 22 april is de huidige look & feel van HR Self Service definitief niet meer beschikbaar.

Community

We blijven jullie de komende tijd informeren over alle nieuwe UI-ontwikkelingen. Deze themapagina zullen we continu uitbreiden met nieuwe informatie. Daarnaast bestaat er sinds kort een community, specifiek voor HR Self Service. Je kan je hier aanmelden voor deze community.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang nieuwe artikelen en updates van Visma | Raet.