
Employer branding bestaat uit alle acties die erop gericht zijn de organisatie een goede reputatie als werkgever te bezorgen op de arbeidsmarkt. In deze whitepaper lees je het stappenplan voor employer branding.
Employer branding bestaat uit alle acties die erop gericht zijn de organisatie een goede reputatie als werkgever te bezorgen op de arbeidsmarkt. Op basis van een verhaal dat past bij de eigenheid van de organisatie. En dat tot uiting komt in een herkenbaar en aantrekkelijk werkgeversaanbod.
Maar om zover te komen moeten organisaties eerst beschikken over zelfkennis. De eerste stap is daarom het herontdekken van de eigen identiteit. Die bestaat uit de missie, kernwaarden en kerncompetenties van de organisatie.
Het aantrekken van de juiste mensen begint bij het succesvol profileren van de organisatie op de arbeidsmarkt, oftewel employer branding. Deze whitepaper beschrijft hoe je als organisatie je eigenheid ontdekt, bevestigt en aantrekkelijk verpakt. Zodat je getalenteerde kandidaten kunt bereiken en aan je organisatie binden. Dat doel bereik je aan de hand van zes stappen. In deze whitepaper wordt daarvoor gebruik gemaakt van de expertise van Ton Rodenburg, oprichter van ARA M/V, bureau voor arbeidsmarktcommunicatie en interne communicatie.