
In onze rubriek ‘mag ik je even voorstellen' maak je nader kennis met onze collega’s. Wie zijn de mensen van Visma | Raet, welke werkzaamheden gaan schuil achter hun functietitel en wat drijft ze om HR elke dag weer een beetje makkelijker te maken voor onze klanten? Deze keer stellen we je graag voor aan Aryan Blok.
Aryan Blok is getrouwd, heeft twee kinderen en woont zoals hij dat zelf zegt lekker centraal in Veenendaal, dicht bij Visma | Raet in Amersfoort en dicht bij veel van onze klanten. Aryan heeft wat met korfbal. Hij gooit de ballen inmiddels niet meer zelf door het mandje maar is als verslaggever betrokken bij wedstrijden. Een passie die hij heeft overgenomen van zijn vader. De liefde voor het korfballen zit sowieso in het DNA van de familie Blok want ook zijn twee kinderen zijn fanatiek beoefenaars van deze mooie en typisch Nederlandse sport.
Aryan is zijn loopbaan gestart als recruiter en heeft lang op talenten gejaagd maar voelde zich op een gegeven moment niet meer thuis in deze wereld. “Ik heb Personeel en Organisatie gestudeerd en voelde me meer op mijn plek op de salarisadministratie dan bij werving- en selectiebureau’s. Ik ben na mijn leven als recruiter verder gegaan op de salarisadministratie van het Waterschap Rivierenland in Tiel. Hier ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met de software van toen nog Raet en is het zaadje van een mooie samenwerking geplant. Dit zaadje is echt gaan bloeien toen ik werd gedetacheerd naar het Waterschapshuis in Amersfoort en ik gevraagd werd het functioneel beheer op me te nemen. Uiteindelijk heeft dat zes jaar terug geleid tot een sollicitatie naar de functie van Interim Professional en is mijn reis bij Visma | Raet gestart.”
Aryan Blok, Visma | Raet
“In mijn rol als Interim Professional heb ik veel geleerd. Niet alleen over onze dienstverlening maar ook over onze klanten. Door letterlijk in hun keuken te kijken zie je waar zij soms mee worstelen en leer je hoe je ze daar het best mee kan helpen. Ik werk nu twee jaar als Service Manager op het Service Center en pluk hier nog dagelijks de vruchten van. Verder helpt het mij om goed de verwachtingen te managen. Mijn mantra luidt ‘doe wat je zegt en zeg wat je doet’. Klanten weten waar ze aan toe zijn als ze een probleem bij mij neerleggen, ook als ik ze niet direct kan helpen. Als Service Manager duik ik niet gelijk in de hulpvragen van de klant maar schakel ik met de verschillende teams binnen het Service Center en Product Development om tot een oplossing te komen. En blijft een vraag te lang hangen, dan mogen klanten mij daarop aanspreken en zal ik er alles aan doen om het vraagstuk weer in beweging te krijgen.”
Contact met klanten loopt als een rode draad door Aryan zijn werk, soms reactief door met zijn team vragen te beantwoorden, dan weer proactief door klanten mee te nemen in actuele ontwikkelingen, zoals een nieuwe API. Aryan gaat stralen als hij of iemand van zijn team een compliment krijgt. “Een compliment van de klant is waar je het voor doet. En of dat nou persoonlijk voor mij bedoeld is of voor iemand uit mijn team, dat maakt niet uit. We delen dit ook in onze groepsapp, want zoals op de meeste servicedesks is het hier niet altijd rozengeur en maneschijn, Een paar lovende woorden zorgen dan weer voor een fikse energieboost.”
Tot slot trekt Aryan tevreden de deur van zijn kantoor of zolderkamer achter zich dicht als hij plat gezegd de mailbox leeg heeft. “Een lege mailbox is wel een beetje een sport. Niet alleen schept dat ruimte in mijn digitale geheugen maar ook weet ik dan zeker dat ik alle vragen heb afgehandeld of doorgespeeld, zowel van klanten als collega’s. Met een lege box kan ik me vol energie storten op een nieuwe dag en onze klanten optimaal ondersteunen bij hun vraagstukken, want dat is toch waar het voor ons op het Service Center allemaal om draait.”
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang nieuwe artikelen en updates van Visma | Raet.