
Op 5 juni jl. vond de round table ‘De brug tussen data en gut feeling’ plaats met Merijn Zeeman, sportief directeur van Team Jumbo-Visma. Hij vertelde de aanwezige CFO’s hoe hij het team (weer) naar succes bracht. Teambuilding volgens Zeeman: procesmatig en bottom-up.
Raet werd een jaar geleden overgenomen door softwarebedrijf Visma. Daarmee werd het onderdeel van een veel groter geheel, met zusterbedrijven actief in andere bedrijfskritische processen, zoals finance, inkoop en logistiek. “Hoe kunnen we daar een eensgezind en succesvol team van maken?” luidde de hamvraag bij de top.
In datzelfde heroriëntatieproces begon Visma een jaar geleden met het sponsoren van een wieler- en schaatsploeg. Dat vloeide voort uit de relatie die het voormalige Raet binnenhaalde: supermarktformule Jumbo. Het bleek een goede match want de Visma waarden innovation, competence and team spirit sluiten naadloos aan bij Team Jumbo-Visma.
“Hoe bouw je zo’n fantastisch sportteam dat prestaties neerzet, en wat kunnen wij daarvan leren?” wilde Finance Director Tom van Dael van Visma | Raet tijdens de round table graag horen van Merijn Zeeman. Hij heeft intussen gemerkt dat de sponsoring iets doet met de gehele organisatie. “Het inspireert medewerkers en triggert mensen om te solliciteren bij ons.”
Lees hier het uitgebreide verhaal: ‘Round table CFO Day 2019 over teambuilding’
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang nieuwe artikelen en updates van Visma | Raet.