
Performance management
Faciliteer de gesprekscyclus met een Performance Management Systeem. En verbeter zo de prestaties én ontwikkeling van medewerkers. Of zet mensen in beweging om mee te gaan in alle veranderingen.
Faciliteer de gesprekscyclus met een Performance Management Systeem. En verbeter zo de prestaties én ontwikkeling van medewerkers. Of zet mensen in beweging om mee te gaan in alle veranderingen.
Medewerkers voelen zich verantwoordelijk voor hun eigen ontwikkeling en willen weten hoe ze dat kunnen invullen. Als werkgever wil je dat graag faciliteren. Maar hoe neem je mensen mee in veranderingen? Hoe zorg je dat mensen de gewenste competenties gaan ontwikkelen? En leg je daarbij de regie bij manager of medewerker?
Met een Performance Management Systeem (PMS) maak je de stap van standaard HR-gesprekscyclus naar een -belevenis- portaal voor medewerkerontwikkeling. Daarmee faciliteer je het continue gesprek tussen manager en medewerker over competenties en prestaties. En stimuleer je medewerkers om aan de slag te gaan met hun ontwikkeling.
Met een Performance Management Systeem faciliteer je het gesprek over kennis, leren en presteren. Dit zijn de belangrijkste features van de software:
Of je nu wilt sturen op prestaties van teams, individuele bekwaamheid, arbeidsmobiliteit of persoonlijke groei, het is van belang om hierover in gesprek te zijn met medewerkers. Het Performance Management Systeem geeft manager en medewerker input en voor het goede gesprek.
Via 360 graden feedback vragen medewerkers eenvoudig feedback van collega’s, managers of klanten. Ze krijgen zo terugkoppeling over hun competenties; voor een beter zelfbeeld, een bekwaamheidstoets of projectevaluatie.
Als organisatie wil je weten welke mensen je in huis hebt; welke competenties ze hebben en wat hun ambities zijn. Inzicht in prestaties en potenties geeft input voor ontwikkeldoelstellingen, vlootschouw en HR-beleid.
Het Performance Management Systeem ondersteunt bij de HR-gesprekscyclus met het vastleggen van doelstellingen, voortgang, competentiescores en ontwikkelafspraken. De gesprekscyclus is flexibel in te richten voor verschillende groepen medewerkers.
"De meerderheid van de medewerkers (74%) vindt dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van de juiste competenties."